jump to navigation

Nou, hij is er weer hoor… november 14, 2008

Posted by Cindy Hoomans in Actualiteiten, poll, special occasions, Uitzendingen.
trackback

De goedheiligman, or so they say. Persoonlijk heb ik totaal niks met die baardmans die zichzelf Sinterklaas noemt en overal in Nederland tegelijk aankomt. Maar goed, voor de kids onder ons is het natuurlijk de duivelspannenste tijd van het jaar. Krijg ik wat in mijn schoentje ja of nee? Heeft die wortel geholpen? Ben ik wel lief geweest of krijg ik toch dit jaar weer een zoutzakje en moet ik mee naar Spanje? Daar word je toch bang van als kind? Die zwarte pieten met hun roe… En die met eten gooien. In de 3e wereld landen zitten ze te springen om eten en hier gooien we er gewoon mee alsof het niks is. Ja, inderdaad. Denk er maar eens goed over na voordat je morgen bij de waterpoort die Sint en zijn pietjes komt opwachten en hartelijk begroeten! (En niet aan z’n baard komen he. Schijnt niet echt goed vast te zitten).

Goed, dat dus morgen tussen 13 – 16u in de grote Sinterklaas Special 2008 met o.a Sander Sjollema. Wij nemen dan vanaf 16u het stokje over en gaan het vast dan ook nog wel hebben over het hele fenomeen Sinterklaas. Maar ook over een opmerkelijke vondst (zie foto) van Raymon de Jeger, uit Wommels. Hij vond dit duivelse beeldje tussen Sneek en IJsbrechtum. Morgen hoor je er alles over.

En na het rookverbod worden nu ook de paddo’s aan banden gelegd. En dan niet die grappige dingetjes die uit de grond floepen, maar die dingen die je in hogere sferen brengen. Drugs. In oktober pleegde een meisje zelfmoord nadat ze enkele paddo’s had gebruikt. Dus minister van Volksgezondheid, de heer Appie Klink, schrok hier natuurlijk van en wil nu dus een algeheel verbod op deze middelen. Tsja… alcohol maakt ook meer kapot dan je lief is…  We bellen morgen met het VNN.

Ook morgen in de show: zakelijk flirten voor ambtenaren, de weekend top 5, de column van Sanne, muziek van o.a Milow, Kanye West, Beyonce en Robbie Williams, en je hoort de meningen vanuit Sneek over vrouwen die deeltijd werken. Zijn die nou lui en hoeft een carriere voor hun niet zo, of heeft dat niks met elkaar te maken? Wat vind jij?

Reacties»

1. Zwarte Piet - november 24, 2008

Ik weet niet wat jij vroeger hebt beleefd met Sinterklaas en of je gefrustreerd bent ofzo, deze man is een kindervriend en ik neem aan dat jij de kinderleeftijd al ver ontgroeid bent. Heel veel kinderen vinden het geweldig dat hij er weer is namelijk en zijn dolenthousiast. Dat een piet een roe heeft, dat is ook ouderwets. Ik weet niet waar jij naar kijkt bij een intocht of looptocht, maar een roe heb ik al meer dan 20 jaar niet gezien.
Ook dat kinderen in de derde wereld het slechter hebben dan wij is algemeen bekend. Maar misschien moet je zelf eens proberen wat taai te bemachtigen, dan kun je het misschien wel opsturen ofzo. Weet je, dat is hetzelfde dan dat je tegen kinderen zegt die niet willen eten, de kinderen in de derde wereld zouden het zo opeten. Het slaat dus werkelijk nergens op. Oja en ik kan je bij deze melden dat de Sint zijn baard echt wel goed vast zit, ik spreek uit ervaring. Over het algemeen vind ik dat je niet echt zinnig commentaar hebt over de Goedheiligman. Misschien is het zinniger om je mond te houden, of dit niet te typen. Komt erg gefrustreerd over namelijk en getuigd van weinig respect voor de mensen die dit organiseren. Het is wel de gemeente met de Sneeker zakenlieden die dit allemaal doen. Dan maar niet te spreken over alle vrijwilligers die hier aan mee werken. Zo, nu ben ik mijn frustraties over jou stukje ook kwijt.

2. De echte sinterklaas - november 24, 2008

hmzz… overdrijven is ook een vak…. net zoals de blog van Cindy. Het verschil zit hem echter in de dosis sarcasme die Cindy gebruikt in het stukje. Tsja… dat is nou eenmaal een blog….

3. Dennis - november 26, 2008

Zwarte Piet wat een frustraties, kunt u niet uit bovenstaande tekst opmaken dat dit sarcasme is. U hier voor inspannen kost u weer een paar jaar van uw leven. Overigens, dat vrijwilligers zich hiervoor inspannen is toch niet zo heel bijzonder, moet hier respect voor getoond worden? Tuurlijk het is mooi dat het gebeurt maar ik ken genoeg mensen die vrijwilligerswerk doen wat echt respect verdient, daar zit dit intochtje niet bij.

Neem dit blog met een korrel zout (om in de stemming te blijven), respecteer elkaars mening (voor zover dit nog kan in Nederland) en spant u zich maar in voor de intocht van de Sint, niet met bloggen.

Mvg

4. Zwarte Piet - november 27, 2008

Beste Dennis,
Deze Zwarte Piet doet ook vrijwilligerswerk met gehandicapten en inderdaad, er zijn nog veeeeeel meer mensen die ontzettend goed en onbetaald werk doen. Ik heb er geen problemen mee dat iemand zegt dat hij er niets mee heeft, met het Sinterklaasgebeuren. Het enige wat me echt verkeerd schoot was de frustratie die eruit sprak, het sarcasme ook. Jij hebt schijnbaar ook tijd genoeg om te bloggen en deze Zwarte Piet dus ook. We hebben het erg druk in deze tijd, zoals je je wel kunt voorstellen en doen alle moeite om het goed te doen. Sarcasme en frustraties kun je beter uitleven op dingen die er werkelijk toe doen. Zoals het stenigen van vrouwen en de vele oorlogen die er zijn. Dat lijkt me beter dan een onschuldig fenomeen als Sinterklaas.

5. Dennis - november 28, 2008

Beste Zwarte Piet (rare naam trouwens)

Poeh poeh

Dennis


Geef een reactie

