jump to navigation

Elfstedentocht mei 14, 2008

Posted by Cindy Hoomans in special occasions, sport.
trackback

Wat een schitterende tocht afgelopen maandag. Zonnetje hoog aan den hemel en ook weer veel mensen langs de weg. En die moesten ook wel gedacht hebben dat het best warm is op de fiets en een paar grapjassen stonden dan ook al met de tuinslang in de aanslag. Lekker zo’n douche.

Er stond ook weinig wind. Nou ja, behalve bij het IJsselmeer dan. Daar stond toch wel een aardig zuchtje en als je vervolgens ook nog es heuvel op en heuvel af moet dan is dat best wel ff zwaar. Kwart over 6 klonk voor groep 10, en dus ook voor mij, het startschot. Best nog wel frisjes zo sochtends vroeg. Maar al snel brak de zon door en de bidons werden massaal leeg gezopen, weer bij gevuld en laten vallen… Iemand voor me die dat voor elkaar kreeg en ik kon het gelukkig nog net ontwijken. Anders had ik het hele peleton achter mij over me heen gekregen en daar zou ik waarschijnlijk minder gelukkig mee zijn. Er zijn nog wel wat mankementen geweest hier en daar maar niet in mijn zichtveld.

In Sloten kon je de benen ff strekken. Genoodzaakt. De brug had voorrang en met dit weer kun je nagaan dat er best wat mensen hadden besloten ’t bootje onder de lading stof weg te plukken en er op uit te gaan op de Friese meren. Ach nou ja, vorig jaar stonden ze met regen te wachten dus we mochten op zich niet klagen. Ik had geen haast. Hoefde niet in een wereldrecord tijd weer in Bolsward aan te komen.

Bij het IJsselmeer, vlak voor Stavoren, werd je nog ff geflitst. De foto’s kun je hier terugspotten en bestellen. Mij hebben ze ook op de gevoelige plaat vastgelegd.

Volgend jaar sta ik weer aan de start. 😉

Reacties»

No comments yet — be the first.

Geef een reactie

